ADO Den Haag

OldStars is voor de stichting ADO Den Haag in de Maatschappij een belangrijk project op het gebied van gezondheid en participatie. De deelnemers gaan een traject in van twintig weken trainen met als afsluiting een toernooi met andere Eredivisieclubs die een OldStars team trainen.

Op 3 oktober 2013 is bij ADO Den Haag de eerste groep begonnen met twaalf deelnemers. Onlangs is in augustus 2017 voor de negende keer een periode van twintig weken gestart, deze keer met 35 deelnemers! Van de oorspronkelijke twaalf deelnemers is bijna nog iedereen actief. Dit toont de saamhorigheid aan binnen de groep waarbij nieuwe deelnemers door iedereen gemakkelijk in de groep worden opgenomen.

Behalve dat ADO Den Haag in de Maatschappij een project ondersteunt voor de leeftijdsgroep 60+, zijn gezondheid (ouderen in beweging brengen en fit laten blijven) en het mee laten doen in de samenleving de belangrijkste redenen om de naam ADO Den Haag te verbinden aan OldStars.

De deelnemers blijven midden in de samenleving staan en de groep organiseert buiten de ‘walking football’ trainingen om nog vele andere activiteiten. Het sociale aspect van het project is van groot belang en dat uit zich in goede en in slechte tijden. De Haagse humor speelt hierbij een centrale rol!

De betrokkenheid en hechtheid van de groep laat zich o.a. zien onder de geblesseerden of zieken. Terwijl de fitte 60-plussers een balletje trappen op het veld, zijn de niet-fitte deelnemers onder het genot van een kopje koffie de afgelopen wedstrijd van ADO Den Haag aan het bespreken, of stimuleren ze langs de lijn met spitse opmerkingen de trainingsarbeid van de OldStars. Ze willen ook de training niet missen!

De ervaringen met het project OldStars tot nu toe bevestigen het beeld dat ADO Den Haag in de Maatschappij terecht in de pilotfase van het project OldStars is ingestapt en het project blijft ondersteunen. En dit staat los van de twee kampioenschappen die reeds zijn binnengehaald. Op de trainingen staan plezier en gezondheid centraal!

Het initiatief is zelfs zo succesvol dat er in 2017 een tweede groep is gestart in stadsdeel Scheveningen bij SVV Scheveningen.  Meer informatie is te vinden op www.adodenhaag.nl/oldstars of bekijk het filmpje!

Mede dankzij de partners Eredivisie en het Ouderenfonds op landelijk niveau, en de lokale partners Menzis, de gemeente Den Haag, HVV Laakkwartier, de NV ADO Den Haag èn ambassadeur Lex Schoenmaker hoopt ADO Den Haag in de Maatschappij het project nog vele jaren te ondersteunen.

Kijk hier voor filmpjes over ADO Den Haag OldStars!
kick-off ADO Den Haag OldStars, oktober 2013
– landelijk toernooi bij FC Almere, mei 2014 (ADO Journaal)
– landelijk toernooi bij  ADO Den Haag, juni 2015
– toernooi ADO Den Haag – FC Utrecht, verslag en filmpje, 9 maart 2016

OldStars gebruikt cookies om je bezoek aan onze website persoonlijker te maken. Er worden ook cookies door derden aangemaakt voor technische, analytische en marketingdoeleinden. Meer informatie hierover is terug te vinden in onze privacyverklaring.

We gebruiken noodzakelijke cookies om onze website goed te laten werken. Met jouw toestemming plaatsen wij statistische cookies die worden gebruikt om de website te testen en te verbeteren. Als je marketingcookies accepteert delen we informatie over jouw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Geef hieronder aan welke categorie cookies we mogen plaatsen.

Lees meer

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Lees meer

Statistische cookies helpen eigenaren van websites begrijpen hoe bezoekers hun website gebruiken, door anoniem gegevens te verzamelen en te rapporteren.

Lees meer

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.