Protocol

Het landelijke platform www.oldstars.nl biedt OldStars Sport clubs en initiatieven vele voordelen. In dit protocol zetten wij de voordelen van het platform op een rij en geven we inzicht in wat er met de gegevens van de club en de clubmanager gebeurt.

Waarom meldt een club zich aan?

Het grootste deel van de OldStars-projecten is aangemeld op www.oldstars.nl. Door een club of initiatief aan te melden wordt een eigen verenigingspagina geactiveerd om lokale nieuwsberichten te delen met geïnteresseerden en spelers. De pagina kan tevens worden gebruikt om aankondigingen te delen van evenementen of bijzondere ontmoetingen.

Een aanmelding van een club op de website biedt het landelijke projectteam de kans om het initiatief up to date te houden over (landelijke) evenementen, nieuws en cursussen. Een clubpagina helpt ook in de werving van nieuwe deelnemers, de pagina is namelijk direct openbaar en voor alle geïnteresseerden zichtbaar.

De clubmanager kan op de verenigingspagina ook de spelers van het project beheren. Zodra het niet lukt om een initiatief van de grond te krijgen, wordt de clubpagina verwijderd en zijn de gegevens van de club en de clubmanagers niet langer zichtbaar voor bezoekers op het platform.

De eerste stap in de aanmelding van een club is dat een clubmanager zich registreert op het platform, daarvoor wordt om een e-mailadres en een gewenst wachtwoord gevraagd. De clubmanager kan na goedkeuring van het project door het landelijke projectteam met de inloggegevens inloggen op de aangemaakte verenigingspagina. Het aanmelden van een project doe je hier: oldstars.nl/aanmelden.

Voor vragen over aanmeldingen, goedkeuringen van spelers, het delen van nieuwsberichten op de verenigingspagina of het ontwerpen van promotiemateriaal kan altijd contact worden opgenomen met info@oldstars.nl of j.annema@ouderenfonds.nl.

Welke clubs & initiatieven staan er op de site?

Het landelijke platform kent inmiddels meer dan driehonderd OldStars-projecten. Dit zijn clubs& initiatieven uit diverse takken van sport en lokale maatschappelijke initiatieven. Zodra een club zich registreert worden de NAW-gegevens van de club met de contactgegevens van de clubmanager zichtbaar voor de bezoekers van de website.

De clubmanagers kunnen zelf contact opnemen met de clubmanagers van nabijgelegen OldStars-projecten voor uitwisselingen, evenementen of het delen van kennis. De homepage biedt met een kaart van Nederland en een zoekfunctie de mogelijkheid om zelf clubs& initiatieven te zoeken. Verder kan worden gezocht op Oldstars clubs en initiatieven per provincie.

Wat gebeurt er met de gegevens van de clubmanager?

Het landelijke projectteam maakt alleen gebruik van de gegevens van de clubmanager voor het delen van relevante informatie over de spelvorm. Zo deelt het team updates over nieuwe evenementen en cursussen om de OldStars-projecten verder te helpen en te informeren over leuke en leerzame meetings.

De clubmanager ontvangt de landelijke nieuwsbrief OldStars zodra hij of zij bij aanmelding van het project akkoord heeft gegeven voor het ontvangen van deze nieuwsbrief.

Wat is de rol van de clubmanager?

De clubmanager heeft de inloggegevens voor de vereniging en of initiatief van het project. In die rol kan de clubmanager nieuws of aankondigingen op die pagina delen. Daarnaast ziet de clubmanager aanmeldingen van nieuwe spelers voor het initiatief, per e-mail, binnenkomen. De clubmanager kan zelf contact opnemen met deze nieuwe deelnemer en naar eigen beoordeling de aanmelding goedkeuren of afwijzen. Een nieuwe speler kan zich hier aanmelden: oldstars.nl/aanmelden-als-deelnemer.

Verder is de clubmanager voor het landelijke OldStars Sport -projectteam het aanspreekpunt voor het team. Dit houdt in dat hij of zij op de hoogte wordt gehouden over cursussen of evenementen die voor het betreffende team interessant zijn.

Oldstars nieuws

Meer nieuws